Retur & återbetalning

Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@RepairHair.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstadgade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur; produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Retur betalas endast ut till den ursprungliga betalningsmetoden och källan till betalningen av köpet.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 14 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgänglig för detta. För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen. Du får inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när du bryter förseglingen.

Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer bara att ge dig en återbetalning när vi har fått produkten tillbaka till oss, och vårt team ser till att den är oanvänd och i försäljningsbart skick. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras. Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Frakt

Vi kommer att instruera dig via e-post om var du ska skicka ditt objekt för retur. Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning. Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera. Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

Villkor och riktlinjer för returer

Alla returvaror måste vara oanvända, oöppnade och kompletta med originalplast. Vi ansvarar inte för returfraktkostnaderna för varorna. Se till att alla returvaror är väl förpackade så att de inte skadas i posten. Om du levererar en vara över 750 kr, se till att returen skickas med en spårbar, försäkrad tjänst eftersom vi inte kan ta ansvar för föremål som skadats eller förlorats under returtransporten.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktigt expedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@RepairHair.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vi står inte för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.com.

Avbokning: Om du vill avbryta din beställning efter att ditt paket har skickats kommer din begäran om avbokning tyvärr inte att accepteras.